MatteüsMarcusLucasJohannesHandelingenRomeinen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 Korintiërs2 KorintiërsGalatenEfeziërsFilippenzenKolossenzen1 Tessalonicenzen2 Tessalonicenzen1 Timoteüs2 TimoteüsTitusFilemonHebreeënJakobus1 Petrus2 Petrus1 Johannes2 Johannes3 JohannesJudasOpenbaring

Hoofdstuk 1

Bijbel Romeinen 1:1 1 Pawlos, een bediende van Yešúʿ Mšíḥā, geroepene en gezant, afgescheiden voor het goede nieuws van God,
Bijbel Romeinen 1:2 2 dat hij vroeger heeft beloofd door zijn profeten in de heilige geschriften,
Bijbel Romeinen 1:3 3 over zijn Zoon die in het vlees uit het zaad van het huis van Dawid werd geboren,
of 'nageslacht'
Bijbel Romeinen 1:4 4 bekend als de Zoon van God, in de kracht en in de Heilige Geest, die onze Heer Yešúʿ Mšíḥā heeft opgewekt uit het verblijf van de doden.
Bijbel Romeinen 1:5 5 Want door hem hebben we genade en ontvangen en zijn we gezanten onder alle volken, zodat ze het geloof door zijn naam zullen gehoorzamen.
Bijbel Romeinen 1:6 6 Want ook jullie zijn uit hen geroepen door Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel Romeinen 1:7 7 Aan allen die in Rome zijn, geliefden van God, geroepenen en heiligen; vrede en genade zij met jullie van God, onze vader en van onze Heer Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel Romeinen 1:8 8 Eerst dank ik mijn God door Yešúʿ Mšíḥā voor jullie allen, want jullie geloof wordt in de hele wereld gehoord.
Bijbel Romeinen 1:9 9 Want God is mijn getuige dat ik hem dien in de geest, in het goede nieuws van zijn Zoon en dat ik zonder ophouden, altijd aan jullie word herinnerd in mijn gebeden.
Bijbel Romeinen 1:10 10 Ik smeek dat vanaf nu voor mij een weg zal worden geopend, als God het wil, die mij naar jullie brengt.
Bijbel Romeinen 1:11 11 Want ik heb er zeer naar verlangd jullie te zien, om jullie een gave van de Geest te geven, zodat jullie in hem bevestigd kunnen worden.
Bijbel Romeinen 1:12 12 Samen zullen we worden vertroost in mijn en jullie geloof.
Bijbel Romeinen 1:13 13 Ik wil echter, mijn broeders, dat jullie weten dat ik vele malen bij jullie wilde komen, maar werd verhinderd. Tot nu toe zal er ook onder jullie vrucht voor mij zijn zoals bij de overige volken.
Bijbel Romeinen 1:14 14 Want aan iedereen, Grieken, buitenlanders, wijzen en dwazen, ben ik de verkondiging verschuldigd.
Bijbel Romeinen 1:15 15 Dus ben ik aangespoord om ook aan te kondigen aan wie in Rome zijn.
Bijbel Romeinen 1:16 16 Want ik schaam me niet voor het goede nieuws omdat het de kracht van God is tot redding voor allen die erin geloven, hetzij eerst Joden of Arameeërs.
Bijbel Romeinen 1:17 17 Want de rechtvaardigheid van God wordt ermee geopenbaard van geloof tot geloof, volgens wat geschreven is: "De rechtvaardige zal leven door geloof."
Habakuk 2:4
Bijbel Romeinen 1:18 18 De gramschap van God wordt geopenbaard van de hemel tegen alle onrechtvaardigheid en slechtheid van de mensen die de waarheid voor onrecht houden,
Bijbel Romeinen 1:19 19 omdat de kennis van God in hen wordt geopenbaard, want God heeft het [zelf] in hen geopenbaard.
Bijbel Romeinen 1:20 20 Want het verborgene van God wordt in zijn schepselen met intelligentie gezien, vanaf de grondlegging van de wereld, zelfs zijn kracht en eeuwige godheid, waarop men geen antwoord heeft.
Bijbel Romeinen 1:21 21 Omdat ze God herkenden, maar hem niet prezen en beleden als God, zijn ze leeg van gedachten geworden, verduisterd van hart, zodat ze het niet begrijpen.
Bijbel Romeinen 1:22 22 Terwijl ze in zichzelf dachten dat ze wijs waren, bleken ze dwaas.
Bijbel Romeinen 1:23 23 En ze hebben de glorie van de onvergankelijke God veranderd, naar iets wat lijkt op de vergankelijke mens, en naar iets wat lijkt op vogels, viervoeters en de kruipende dingen op aarde.
Bijbel Romeinen 1:24 24 Daarom heeft God hen overgegeven aan de onreine begeerten van hun hart, om hun onderlinge lichamen te onteren.
Bijbel Romeinen 1:25 25 En ze hebben de waarheid van God veranderd met leugens en ze vreesden en dienden de schepselen meer dan hun Schepper aan wie lof en zegen zij, voor altijd en eeuwig, amen.
Bijbel Romeinen 1:26 26 Daarom heeft God hen overgeleverd aan schandelijke passies, want hun vrouwen hebben hun natuurlijke behoefte veranderd in iets wat onnatuurlijk wordt gebruikt.
Bijbel Romeinen 1:27 27 En zo hebben ook hun mannen de natuurlijke behoefte naar hun vrouwen verlaten en verlangen ze hevig naar elkaar. Mannen hebben met mannen schande begaan en ze ontvingen een terechte vergelding voor hun misleiding in hun wezen.
PS. 162. Kolossenzen 2:23
Bijbel Romeinen 1:28 28 Zoals ze niet in zichzelf hebben besloten om God te kennen, heeft God hen aan een verstand van ijdelheid onderworpen, zodat ze doen wat onjuist is.
Bijbel Romeinen 1:29 29 [Ze zijn] vervuld van elk soort onrecht en hoererij, bitterheid, kwaad, hebzucht, afgunst, moord, strijd, list en slechte redeneringen,
Bijbel Romeinen 1:30 30 opstand, beschuldiging en haat voor God, minachting, trots, bluffers, uitvinders van kwaad, onredelijk en ongehoorzaam aan ouders.
Bijbel Romeinen 1:31 31 (Mensen) voor wie een verbond niets is. Ze hebben geen liefde, rust of barmhartigheid in zich.
Bijbel Romeinen 1:32 32 Degenen die, terwijl ze het oordeel van God kennen, dat wie zulke dingen doen de dood schuldig zijn, doen niet alleen die dingen, maar zijn ook gehecht aan wie zulke dingen doen.

Bijgewerkt: zondag 18 juni 2017
© geldig vanaf 21 oktober 2013
Copyright indicatie 'Creative Commons' CC-BY-NC-ND. U mag de Peshitta.nl tekst ongewijzigd, niet commerciëel, in willekeurige mediavorm distribueren met vermelding van de oorspronkelijke naam Peshitta.nl
U mag de Peshitta.nl tekst alleen distribueren als u deze licentie ongewijzgd laat.

Syriac Fonts provided by George Kiraz. Peshitta source, UBS 1905 text.

Download e-Sword module (door Ad Oprel) voor Peshitta_nl
Volg peshitta.nl via Twitter.