MatteüsMarkusLucasJohannesHandelingenRomeinen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 Korintiërs2 KorintiërsGalatenEfeziërsFilippenzenKolossenzen1 Tessalonicenzen2 Tessalonicenzen1 Timoteüs2 TimoteüsTitusFilemonHebreeënJakobus1 Petrus2 Petrus1 Johannes2 Johannes3 JohannesJudasOpenbaring

Hoofdstuk 4

Bijbel Romeinen 4:1 1 Wat kunnen we daarom over aartsvader ʾAbrāhām zeggen, die hij in het vlees vond?
Bijbel Romeinen 4:2 2 Want als ʾAbrāhām door werken werd gerechtvaardigd, zou hij reden tot trots hebben, maar niet voor God.
Bijbel Romeinen 4:3 3 Want wat zegt de Schriftplaats? ʾAbrāhām geloofde God en dat werd hem als rechtvaardigheid gerekend.
Bijbel Romeinen 4:4 4 De beloning van degene die werkt, wordt niet als een gunst gerekend, maar als iets wat hem verschuldigd is.
Bijbel Romeinen 4:5 5 Maar aan iemand die geen werken doet, maar slechts gelooft in de Ene die zondaars rechtvaardigt, wordt zijn geloof hem als rechtvaardigheid gerekend.
Bijbel Romeinen 4:6 6 Zoals ook Dawid heeft gezegd over het geluk van iemand zonder werken, aan wie God rechtvaardigheid toerekent toen hij zei:
Bijbel Romeinen 4:7 7 "Gelukkig zijn degenen van wie hun onrechtvaardigheid is vergeven en van wie hun zonden zijn bedekt.
Psalmen 32:1,2
Bijbel Romeinen 4:8 8 Gelukkig is de man, van wie God hem zijn zonden niet zal aanrekenen."
Bijbel Romeinen 4:9 9 Dit geluk, is dat nu vanwege de besnijdenis of vanwege de onbesnedenheid?
Want als we zeggen: "Het geloof van ʾAbrāhām werd hem als rechtvaardigheid gerekend."
Bijbel Romeinen 4:10 10 Hoe werd het hem dan gerekend? In besnijdenis of in onbesnedenheid? Het was niet toen hij besneden was, maar onbesneden.
Bijbel Romeinen 4:11 11 Want hij droeg de besnijdenis tot een teken, en het zegel van rechtvaardigheid door zijn geloof toen hij onbesneden was, zodat hij de vader van allen zou zijn die geloven maar toch onbesneden zijn, en het hun ook tot rechtvaardigheid zal worden gerekend.
Bijbel Romeinen 4:12 12 En hij is de vader van de besnijdenis; niet alleen voor degenen die besneden zijn, maar ook voor degenen die de voetstappen van geloof van onbesnedenheid van onze vader ʾAbrāhām volgen.
Bijbel Romeinen 4:13 13 Want het was niet door de Wet dat de belofte tot ʾAbrāhām en zijn nageslacht kwam, dat hij de erfgenaam van de wereld zou worden, maar door de rechtvaardigheid van zijn geloof.
Bijbel Romeinen 4:14 14 Want als wie van de Wet zijn de erfgenamen zijn, dan zou het geloof zinloos zijn en de belofte eindig blijken.
Bijbel Romeinen 4:15 15 Want de Wet is een werker van de gramschap en waar er geen Wet is, bestaat ook geen overtreding van de Wet.
Bijbel Romeinen 4:16 16 Daarom worden we gerechtvaardigd door geloof dat door genade is. De belofte zou waar blijken voor geheel zijn zaad, niet alleen voor wie van de Wet is, maar ook voor degene die van het geloof van ʾAbrāhām is, die de vader van ons allen is.
Bijbel Romeinen 4:17 17 Zoals is geschreven: "Ik heb je aangesteld als de vader van een menigte uit de volken voor God." Dezelfde in wie je gelooft, degene die leven geeft aan de doden, en hij roept degenen die niet zijn, alsof ze er zijn.
Genesis 17:4
Lucas 20:38
Bijbel Romeinen 4:18 18 En zonder hoop vertrouwde hij op de hoop dat hij dat hij de vader van een menigte van volken zou worden, zoals er staat geschreven: "Zo zal jouw zaad zijn."
Genesis 15:5
Bijbel Romeinen 4:19 19 En zijn geloof was niet zwak toen hij zijn lichaam dood beschouwde, omdat hij honderd jaar was, en Sara's schoot was gestorven.
Bijbel Romeinen 4:20 20 Maar hij twijfelde, niet aan de belofte van God, door gebrek aan geloof maar hij was versterkt in het geloof en hij gaf God de glorie.
Bijbel Romeinen 4:21 21 En hij had zichzelf sterk beraad, dat God kon volbrengen wat hij had beloofd.
Bijbel Romeinen 4:22 22 Daarom werd het hem als rechtvaardigheid gerekend.
Bijbel Romeinen 4:23 23 Want het was niet alleen voor hem geschreven dat zijn geloof hem als rechtvaardigheid werd gerekend,
Bijbel Romeinen 4:24 24 maar ook voor ons, omdat ons [rechtvaardigheid] toegerekend moest worden, die geloven in degene die onze Heer Yešúʿ Mšíḥā uit het verblijf van de doden heeft opgewekt.
Bijbel Romeinen 4:25 25 Hij werd uitgeleverd vanwege onze zonden, en is opgestaan, zodat hij ons zou rechtvaardigen.

Bijgewerkt: zaterdag 6 mei 2017
© geldig vanaf 21 oktober 2013
Copyright indicatie 'Creative Commons' CC-BY-NC-ND. U mag de Peshitta.nl tekst ongewijzigd, niet commerciëel, in willekeurige mediavorm distribueren met vermelding van de oorspronkelijke naam Peshitta.nl
U mag de Peshitta.nl tekst alleen distribueren als u deze licentie ongewijzgd laat.

Syriac Fonts provided by George Kiraz. Peshitta source, UBS 1905 text.

Download e-Sword module (door Ad Oprel) voor Peshitta_nl
Volg peshitta.nl via Twitter.