MatteüsMarcusLucasJohannesHandelingenRomeinen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 Korintiërs2 KorintiërsGalatenEfeziërsFilippenzenKolossenzen1 Tessalonicenzen2 Tessalonicenzen1 Timoteüs2 TimoteüsTitusFilemonHebreeënJakobus1 Petrus2 Petrus1 Johannes2 Johannes3 JohannesJudasOpenbaring

Hoofdstuk 6

Bijbel Romeinen 6:1 1 Wat? Zullen we dan zeggen: "Laten we in de zonde verblijven zodat genade overvloedig kan zijn!"
Bijbel Romeinen 6:2 2 Niets daarvan! Want als we zijn gestorven in de zonde, hoe kunnen we er dan opnieuw in leven?
Bijbel Romeinen 6:3 3 Of weten jullie niet dat degenen van ons die gedoopt zijn in Yešúʿ Mšíḥā, in zijn dood zijn gedoopt?
Bijbel Romeinen 6:4 4 We zijn met hem in de doop tot de dood begraven, omdat Yešúʿ Mšíḥā uit het verblijf van de doden is opgestaan in de glorie van zijn Vader. Zo zullen ook wij in een nieuw leven lopen.
Bijbel Romeinen 6:5 5 Want als we samen met hem zijn geplant naar de wijze van zijn dood, zo zullen we ook in zijn opstanding zijn.
Bijbel Romeinen 6:6 6 Want we weten dat onze oude mens met hem is opgehangen zodat het zondige lichaam eindigt zodat we de zonde niet opnieuw zullen dienen.
Bijbel Romeinen 6:7 7 Want degene die is gestorven, is bevrijd van de zonde.
Bijbel Romeinen 6:8 8 Als we daarom met de Mšíḥā zijn gestorven, zullen we geloven dat we met de Mšíḥā zullen leven.
Bijbel Romeinen 6:9 9 Want we weten dat de Mšíḥā uit het verblijf van de doden is opgestaan en hij zal niet opnieuw sterven en de dood heeft geen gezag over hem.
Bijbel Romeinen 6:10 10 Door te sterven stierf hij één keer voor de zonde. In het leven leeft hij voor God.
Bijbel Romeinen 6:11 11 Beschouwen jullie jezelf zo ook dood voor de zonde en leef voor God, in onze Heer Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel Romeinen 6:12 12 Laat daarom niet de zonde in je dode lichaam regeren, zodat je aan haar lusten gehoorzaamt.
Bijbel Romeinen 6:13 13 Bereid ook niet jullie leden voor als wapenrusting van onrechtvaardigheid, tot zonde, maar bereid jullie voor, tot God, als mensen die van de dood zijn gered, zodat jullie leden de wapenrusting van de rechtvaardigheid van God zullen zijn.
Bijbel Romeinen 6:14 14 En zonde regeert niet over jullie, want jullie staan niet onder de Wet maar onder de genade.
Bijbel Romeinen 6:15 15 Wat? Zullen we dan zeggen: "Omdat we niet onder de Wet staan maar onder de genade, zullen we zondigen!" Niets daarvan!
Bijbel Romeinen 6:16 16 Weten jullie niet dat voor wie jullie jezelf voorbereiden om te gehoorzamen, hem tot dienst, dat jullie bedienden zijn van degenen die jullie gehoorzamen? Of het nu van de zonde is of het horende oor van de rechtvaardigheid?
Aramees idioom voor gehoorzaamheid.
Bijbel Romeinen 6:17 17 De dank zij aan God dat jullie bedienden zijn geweest van zonde. Nu gehoorzamen jullie vanuit het hart die vorm van leer die aan jullie overgeleverd is.
Bijbel Romeinen 6:18 18 Toen jullie werden bevrijd van de zonde, waren jullie bedienden van de rechtvaardigheid geworden.
Bijbel Romeinen 6:19 19 Ik spreek als een mens, vanwege de zwakte van het vlees, die de leden van het lichaam heeft bereid in dienst van onreinheid en de onrechtvaardigheid. Nu bereiden jullie je leden voor, in dienst van rechtvaardigheid en van heiligheid.
Bijbel Romeinen 6:20 20 Toen jullie bedienden van de zonde waren, waren jullie vrij voor de rechtvaardigheid.
Bijbel Romeinen 6:21 21 En wat voor vrucht hadden jullie toen, waarvoor jullie je vandaag schamen? Want haar einde is de dood.
Bijbel Romeinen 6:22 22 Omdat jullie nu zijn bevrijd van zonde, zijn jullie bedienden van God en nu is jullie vrucht heilig waarvan het einde eeuwig leven is.
Bijbel Romeinen 6:23 23 De zonde is echter in ruil voor de dood. De gave van God is eeuwig leven door onze Heer, Yešúʿ Mšíḥā.
of 'de handel van'.

Bijgewerkt: zondag 28 mei 2017
© geldig vanaf 21 oktober 2013
Copyright indicatie 'Creative Commons' CC-BY-NC-ND. U mag de Peshitta.nl tekst ongewijzigd, niet commerciëel, in willekeurige mediavorm distribueren met vermelding van de oorspronkelijke naam Peshitta.nl
U mag de Peshitta.nl tekst alleen distribueren als u deze licentie ongewijzgd laat.

Syriac Fonts provided by George Kiraz. Peshitta source, UBS 1905 text.

Download e-Sword module (door Ad Oprel) voor Peshitta_nl
Volg peshitta.nl via Twitter.