MatteüsMarkusLucasJohannesHandelingenRomeinen1 Korintiërs2 KorintiërsGalatenEfeziërsFilippenzenKolossenzen1 Tessalonicenzen2 Tessalonicenzen1 Timoteüs2 TimoteüsTitusFilemonHebreeën 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Jakobus1 Petrus2 Petrus1 Johannes2 Johannes3 JohannesJudasOpenbaring

Hoofdstuk 13

Bijbel Hebreeën 13:1 1 Laat de liefde van de broeders in jullie blijven.
Bijbel Hebreeën 13:2 2 En vergeet niet de vriendelijkheid voor vreemden, want sommigen waren het in deze waard, om onbewust engelen te ontvangen.
Bijbel Hebreeën 13:3 3 Gedenk de gevangenen alsof je medegevange bent. Gedenk wie onderdrukt zijn als iemand die met vlees gekleed is.
Bijbel Hebreeën 13:4 4 Eer het huwelijk bij alles en zuiver het bed, want God zal hoereerders en overspelers oordelen.
Bijbel Hebreeën 13:5 5 Heb het zilver niet lief, maar laat wat je hebt voldoende voor je zijn, omdat de HEER heeft gezegd: "Ik zal je niet verlaten, of je hand loslaten."
Deuteronomium 31:6,8
Bijbel Hebreeën 13:6 6 Want we zijn ermee vertrouwd te zeggen: "Mijn Heer is mijn helper, ik zal niet vrezen, wat kan een mens mij doen?"
Psalmen 118:6
Bijbel Hebreeën 13:7 7 Gedenk jullie gidsen die met jullie het woord van God hebben gesproken. Onderzoek de volheid van hun gedrag en doe hun geloof na.
Bijbel Hebreeën 13:8 8 Yešúʿ Mšíḥā was gisteren, is vandaag en in eeuwigheid.
Grieks heeft: 'dezelfde'.
Bijbel Hebreeën 13:9 9 Word niet meegenomen in vreemde en verschillende leringen, want het is goed dat onze harten door genade worden bevestigd. Niet door [soorten] voedsel omdat ze degenen die erin hebben gelopen niet hebben geholpen.
meervoud, 1 Timoteüs 4:3
Bijbel Hebreeën 13:10 10 Maar wij hebben een altaar, waarvan het voor degenen die in de tabernakel dienen, niet toegestaan is om ervan te eten.
Bijbel Hebreeën 13:11 11 Want het vlees van dieren van wie het bloed in verband met zonden door de hogepriester naar het heiligdom werd gebracht, werd buiten het kamp verbrand.
Bijbel Hebreeën 13:12 12 Hiermee heeft ook Yešúʿ zijn volk geheiligd door zijn bloed en heeft hij buiten de stad geleden.
Leviticus 14:40
Grieks heeft 'poort'.
Bijbel Hebreeën 13:13 13 Ook wij moeten daarom naar hem uitgaan buiten het kamp, terwijl we zijn schande dragen.
Bijbel Hebreeën 13:14 14 Want we hebben hier geen blijvende stad maar verwachten een komende.
Bijbel Hebreeën 13:15 15 Door hem zullen we altijd een slachtoffer van lof doen opstijgen, wat de vrucht van de lippen is, door zijn naam te danken.
Bijbel Hebreeën 13:16 16 Vergeet de barmhartigheid en de deelname met de armen niet. Want met deze offers behaagt een mens God.
Bijbel Hebreeën 13:17 17 Wees overtuigd door jullie gidsen en gehoorzaam hun. Want zij waken over jullie ziel als mensen die rekenschap geven van jullie, zodat zij dit niet met verzuchtingen doen, want dat is niet in jullie voordeel.
Bijbel Hebreeën 13:18 18 Bid voor ons; want we vertrouwen erop dat we in alle dingen een goed geweten hebben, en we willen onszelf goed gedragen.
Bijbel Hebreeën 13:19 19 Ik verzoek jullie dit vooral te doen, zodat ik snel naar jullie kan terugkeren.
Bijbel Hebreeën 13:20 20 De God van vrede, die de grootse Herder (die Yešúʿ Mšíḥā onze Heer is) van de kudde uit het verblijf van de doden heeft opgewekt, door het bloed van het eeuwige verbond,
Bijbel Hebreeën 13:21 21 [Hij zal] jullie perfectioneren in ieder goed werk om zijn wil te doen. En hij zal in ons bewerken wat goed is voor hem, door Yešúʿ Mšíḥā, aan wie voor altijd en eeuwig de glorie is, amen.
Bijbel Hebreeën 13:22 22 Ik verzoek jullie, broeders, wees geduldig met woorden van troost, omdat ik jullie weinig heb geschreven.
Bijbel Hebreeën 13:23 23 Jullie moeten weten dat onze broeder Timoteos is vrijgelaten, en als hij spoedig komt zal ik jullie met hem zien.
Bijbel Hebreeën 13:24 24 Vraag de vrede voor jullie gidsen en alle heiligen. Alle broeders uit Italia groeten jullie.
Bijbel Hebreeën 13:25 25 Genade zij met jullie allen. Amen.

Bijgewerkt: zondag 26 maart 2017
© geldig vanaf 21 oktober 2013
Copyright indicatie 'Creative Commons' CC-BY-NC-ND. U mag de Peshitta.nl tekst ongewijzigd, niet commerciëel, in willekeurige mediavorm distribueren met vermelding van de oorspronkelijke naam Peshitta.nl
U mag de Peshitta.nl tekst alleen distribueren als u deze licentie ongewijzgd laat.

Syriac Fonts provided by George Kiraz. Peshitta source, UBS 1905 text.

Download e-Sword module (door Ad Oprel) voor Peshitta_nl
Volg peshitta.nl via Twitter.