MatteüsMarcusLucasJohannesHandelingenRomeinen1 Korintiërs2 KorintiërsGalatenEfeziërsFilippenzenKolossenzen1 Tessalonicenzen2 Tessalonicenzen1 Timoteüs2 Timoteüs 1 2 3 4 TitusFilemonHebreeënJakobus1 Petrus2 Petrus1 Johannes2 Johannes3 JohannesJudasOpenbaring

Hoofdstuk 2

Bijbel 2 Timoteüs 2:1 1 Mijn zoon, versterk je vooral in de genade van Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel 2 Timoteüs 2:2 2 En die dingen die je van mij met vele getuigen hebt gehoord; vertrouw ze aan getrouwe mannen toe die in staat zijn anderen te leren.
Bijbel 2 Timoteüs 2:3 3 Verduur het kwaad als een goede soldaat van Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel 2 Timoteüs 2:4 4 Niemand die soldaat is, raakt betrokken bij de zaken van de wereld. Hij zal degene die hem heeft aangemeld behagen.
Bijbel 2 Timoteüs 2:5 5 En als iemand in een wedstrijd speelt, wordt hij alleen gekroond als hij volgens de regels speelt.
Bijbel 2 Timoteüs 2:6 6 Het is juist voor een akkerbouwer die zich inspant, om als eerste van zijn vrucht te worden gevoed.
Bijbel 2 Timoteüs 2:7 7 Begrijp wat ik zeg. Onze Heer zal jou in alle dingen wijsheid geven!
Bijbel 2 Timoteüs 2:8 8 Gedenk Yešúʿ Mšíḥā die uit het verblijf van de doden is opgestaan. Hij was uit het zaad van Dawid volgens mijn goede nieuws,
Bijbel 2 Timoteüs 2:9 9 waardoor mij slechte dingen overkomen alsof ik slecht ben, zelfs tot de boeien. Maar het woord van God laat zich niet [in de] boeien [slaan].
Bijbel 2 Timoteüs 2:10 10 Daarom verduur ik alles vanwege de verkozenen, zodat ze ook de redding in Yešúʿ Mšíḥā kunnen vinden met eeuwige glorie.
Bijbel 2 Timoteüs 2:11 11 Dit gezegde is waar: want als we met hem zijn gestorven zullen we ook met hem leven.
Ontbreekt in Grieks
Bijbel 2 Timoteüs 2:12 12 En als we volharden zullen ook wij met hem regeren, maar als we hem ontkennen zal hij ook ons ontkennen.
Bijbel 2 Timoteüs 2:13 13 En als we hem niet vertrouwen, blijft hij in zijn getrouwheid, want hij kan zichzelf niet ontkennen.
Bijbel 2 Timoteüs 2:14 14 Herinner hen aan deze dingen en draag hen voor onze Heer op niet te redetwisten over zinloze woorden tot afbraak van degenen die ze horen.
Bijbel 2 Timoteüs 2:15 15 Zorg ervoor dat je zelf volledig staat tegenover God, als een werker die zonder schaamte het woord van waarheid recht verkondigt.
Grieks heeft 'recht snijdt'.
Bijbel 2 Timoteüs 2:16 16 Heb niets met zinloze woorden die geen nut verlenen, want ze voegen veel meer toe aan de slechtheid van degenen die ermee bezig zijn.
Bijbel 2 Timoteüs 2:17 17 En hun woord zal als een gangreen velen ontsteken. Eén van hen is Hymeneos, een ander is Filetos.
Bijbel 2 Timoteüs 2:18 18 Ze zijn van de waarheid afgeweken en zeggen dat de opstanding van de doden [al] is geweest. En ze hebben het geloof van sommigen afgekeerd.
Matteüs 27:52
Bijbel 2 Timoteüs 2:19 19 Maar het fundament van God is blijvend en het heeft dit zegel:
De HEER kent degenen die van hem zijn.
Laat iedereen die de naam van de HEER aanroept zich van de onrechtvaardigheid afscheiden.
Bijbel 2 Timoteüs 2:20 20 Maar in een groot gezin zijn niet alleen vaten van goud of van zilver, maar ook van hout. Ook van het aardewerk zijn sommigen eervol en sommige oneervol.
of 'huis'
Bijbel 2 Timoteüs 2:21 21 Als iemand zichzelf dan hiervan reinigt, is hij een zuiver en eervol vat; geschikt voor zijn Heer en tot elk goed werk bereid.
Bijbel 2 Timoteüs 2:22 22 Ontvlucht alle begeerten van de jeugd en streef naar rechtvaardigheid, geloof, liefde en vrede met degenen die onze Heer met een zuiver hart aanroepen.
Bijbel 2 Timoteüs 2:23 23 Vermijd dwaze woordenstrijden die geen vermaning verlenen. Want je weet dat ze gevechten veroorzaken.
of 'verwekken'.
Bijbel 2 Timoteüs 2:24 24 Een bediende van onze Heer behoort niet te strijden maar zal tegenover iedereen zachtaardig en informatief zijn en een lange adem hebben.
Bijbel 2 Timoteüs 2:25 25 Daarmee kan hij degenen die met hem redetwisten in zachtaardigheid voorzien. Misschien geeft God hun berouw en zullen ze de waarheid erkennen.
Bijbel 2 Timoteüs 2:26 26 En zij zullen zich gedenken en zich bevrijden van de strik van Sāṭānā, waarin ze naar zijn wil gevangen waren.

Bijgewerkt: vrijdag 28 oktober 2016
© geldig vanaf 21 oktober 2013
Copyright indicatie 'Creative Commons' CC-BY-NC-ND. U mag de Peshitta.nl tekst ongewijzigd, niet commerciëel, in willekeurige mediavorm distribueren met vermelding van de oorspronkelijke naam Peshitta.nl
U mag de Peshitta.nl tekst alleen distribueren als u deze licentie ongewijzgd laat.

Syriac Fonts provided by George Kiraz. Peshitta source, UBS 1905 text.

Download e-Sword module (door Ad Oprel) voor Peshitta_nl
Volg peshitta.nl via Twitter.