MatteüsMarcusLucasJohannesHandelingenRomeinen1 Korintiërs2 KorintiërsGalatenEfeziërsFilippenzenKolossenzen1 Tessalonicenzen2 Tessalonicenzen1 Timoteüs2 TimoteüsTitus 1 2 3 FilemonHebreeënJakobus1 Petrus2 Petrus1 Johannes2 Johannes3 JohannesJudasOpenbaring

Hoofdstuk 3

Bijbel Titus 3:1 1 Herinner hen om gehoorzaam en onderworpen te zijn aan hoofden en regeerders en dat ze tot elk goed werk bereid zijn.
Bijbel Titus 3:2 2 Men mag niemand belasteren. Ook moet men niet strijdlustig, maar zachtaardig zijn en in alle dingen vriendelijkheid aan alle mensen betonen.
Bijbel Titus 3:3 3 Want ook wij hadden vroeger geen begrip. We waren zonder overtuiging en misleid. We waren onderworpen aan diverse begeerten en slechtheid, gericht op wedijver, gehaat en we haatten ook elkaar.
Bijbel Titus 3:4 4 Nadat echter de goedheid en het mededogen werden geopenbaard van God, onze Levengever,
Bijbel Titus 3:5 5 niet door rechtvaardige werken die we hebben gedaan, maar door zijn barmhartigheid heeft hij ons gered in de doop van wedergeboorte, en in de vernieuwing [afkomstig] van de Heilige Geest,
Johannes 8:37
'Chanoeka',' 'toewijding' .
Bijbel Titus 3:6 6 degene die hij rijkelijk over ons heeft uitgeschonken door Yešúʿ Mšíḥā, onze Levengever,
Bijbel Titus 3:7 7 zodat we door zijn genade gerechtvaardigd zullen worden, en we erfgenamen zullen zijn, door hoop op eeuwig leven.
Bijbel Titus 3:8 8 Dit gezegde is waar. Ik wil dat ook jij hen blijft bevestigen zodat zij die in God geloven, zorgen dat ze goede werken doen. Deze dingen zijn goed en nuttig voor de mensen.
Bijbel Titus 3:9 9 Maar vermijd dwaze kwesties en verslagen van generaties, woordenstrijden en de gevechten van de schriftgeleerden, want ze hebben geen nut, ze zijn leeg.
Grieks heeft 'wet'.
Bijbel Titus 3:10 10 En vermijd een ketter nadat je hem een eerste en een tweede keer hebt onderricht.
Bijbel Titus 3:11 11 Weet dat wie zo is, verdraaid en een zondaar is, hij heeft zichzelf veroordeeld.
Bijbel Titus 3:12 12 Nadat ik je naar Artema of Ṭykíkos heb gezonden, zorg dan dat je bij mij in Nikopolis komt, want ik ben van plan daar te overwinteren.
Bijbel Titus 3:13 13 Zorg ervoor dat de schriftgeleerde Zena en Apollo goed worden begeleid en dat hun niets ontbreekt.
Bijbel Titus 3:14 14 Want zij zullen ook de onzen leren om goede werken bij noodgevallen te doen, zodat ze niet vruchteloos zullen zijn.
Bijbel Titus 3:15 15 Allen die bij me zijn, groeten je in vrede. Vraag de vrede voor allen die ons liefhebben in het geloof. De genade in geloof zij met jullie allen! Amen.

Bijgewerkt: zondag 9 april 2017
© geldig vanaf 21 oktober 2013
Copyright indicatie 'Creative Commons' CC-BY-NC-ND. U mag de Peshitta.nl tekst ongewijzigd, niet commerciëel, in willekeurige mediavorm distribueren met vermelding van de oorspronkelijke naam Peshitta.nl
U mag de Peshitta.nl tekst alleen distribueren als u deze licentie ongewijzgd laat.

Syriac Fonts provided by George Kiraz. Peshitta source, UBS 1905 text.

Download e-Sword module (door Ad Oprel) voor Peshitta_nl
Volg peshitta.nl via Twitter.