MatteüsMarcusLucasJohannesHandelingenRomeinen1 Korintiërs2 KorintiërsGalatenEfeziërsFilippenzen 1 2 3 4 Kolossenzen1 Tessalonicenzen2 Tessalonicenzen1 Timoteüs2 TimoteüsTitusFilemonHebreeënJakobus1 Petrus2 Petrus1 Johannes2 Johannes3 JohannesJudasOpenbaring

Hoofdstuk 1

Bijbel Filippenzen 1:1 1 Pawlos en Timoteos, dienaren van Yešúʿ Mšíḥā, aan alle heiligen die in Yešúʿ Mšíḥā zijn in Filippos met de oudsten en dienaren.
Bijbel Filippenzen 1:2 2 Genade zij met jullie, en vrede van God, onze Vader en van onze Heer Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel Filippenzen 1:3 3 Ik dank mijn God om de voortdurende herinnering aan jullie.
Bijbel Filippenzen 1:4 4 Want in al mijn verzoeken doe ik smekingen voor jullie, terwijl ik me verheug.
Bijbel Filippenzen 1:5 5 Want jullie deelname in het goede nieuws is vanaf het begin tot nu.
Bijbel Filippenzen 1:6 6 Want ik vertrouw erop wat dit betreft, dat hij die goede werken in jullie is begonnen, ze zal blijven doen tot de dag van onze Heer, Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel Filippenzen 1:7 7 Want daarom is het gepast voor mij om aan jullie allen te denken omdat jullie in mijn hart zijn, en in mijn boeien en in de geest van de verdediging van de waarheid van het goede nieuws. Jullie zijn met mij partners in genade.
Bijbel Filippenzen 1:8 8 Want God is mijn getuige hoeveel ik jullie liefheb, met de barmhartigheid van Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel Filippenzen 1:9 9 En ik bid er voor dat jullie liefde verder toeneemt en overvloedig is in kennis en elk geestelijk onderscheid,
Bijbel Filippenzen 1:10 10 zodat jullie de dingen die geschikt zijn onderscheiden, en jullie op de dag van de Mšíḥā gereinigd en geen struikelblok zullen zijn.
Bijbel Filippenzen 1:11 11 Wees vervuld met de vrucht van rechtvaardigheid die in Yešúʿ Mšíḥā is vanwege de glorie en de eer van God.
Bijbel Filippenzen 1:12 12 Maar ik wil dat jullie weten, mijn broeders, dat mijn werk vooral door het goede nieuws is bereikt.
Bijbel Filippenzen 1:13 13 Want ook mijn boeien zijn geopenbaard door de Mšíḥā in het hele paleis van de gouverneur, aan alle overigen.
Handelingen 25:12
Bijbel Filippenzen 1:14 14 Een menigte broeders die in onze Heer is, heeft vertrouwen gekregen vanwege mijn boeien en durft het woord van God nog onbevreesder te spreken.
Bijbel Filippenzen 1:15 15 Sommigen verkondigen de Mšíḥā uit afgunst en strijd, maar anderen uit goede wil en liefde.
Bijbel Filippenzen 1:16 16 Want ze weten dat ik ben aangesteld om het goede nieuws te verdedigen.
Bijbel Filippenzen 1:17 17 Maar degenen die de Mšíḥā vanwege strijd verkondigen, doen dat niet uit zuiverheid, want zij hopen dat zij verdrukking aan mijn boeien toevoegen.
Bijbel Filippenzen 1:18 18 Daarom ben ik verheugd geweest en verheug ik me dat de Mšíḥā op elke manier, of het nu in pretentie is of in waarheid, wordt verkondigd.
Bijbel Filippenzen 1:19 19 Want ik wist dat dit soort dingen in mijn leven zouden gebeuren, door jullie verzoeken en de gave van de Geest van Yešúʿ Mšíḥā.
Bijbel Filippenzen 1:20 20 Zoals ik hoop en verwacht dat ik in niets zal worden beschaamd, maar zoals altijd ook nu openlijk, dat de Mšíḥā door mij groot zal worden gemaakt, of het nu door leven of dood is.
letterlijk 'onbedekt hoofd'
Bijbel Filippenzen 1:21 21 Want mijn leven is de Mšíḥā en als ik sterf is dat winst voor mij.
Bijbel Filippenzen 1:22 22 Als er echter zelfs in dit leven van het vlees vrucht is van mijn werk, dan weet ik niet wat ik zou kiezen.
Bijbel Filippenzen 1:23 23 Want deze twee [dingen] beperken me; ik begeer het heen te gaan en met de Mšíḥā te zijn, wat veel beter voor mij zou zijn.
Bijbel Filippenzen 1:24 24 Maar ik moet voor jullie in mijn lichaam blijven.
Bijbel Filippenzen 1:25 25 En dit weet ik zeker, dat ik zal blijven en verblijven voor jullie vreugde en de groei van jullie geloof.
Bijbel Filippenzen 1:26 26 En wanneer ik opnieuw bij jullie kom, zal door mij, jullie roemen in alleen Yešúʿ Mšíḥā, overvloedig zijn!
Bijbel Filippenzen 1:27 27 Zoals het gepast is bij de boodschap van de Mšíḥā; zorg ervoor dat als ik kom om jullie te zien, of als ik afwezig ben, dat ik over jullie zal horen dat jullie als één in geest en ziel standhouden, en dat jullie samen in het geloof van het goede nieuws bekendstaan.
of 'gevierd zijn'. Grieks heeft 'samen strijden'.
Bijbel Filippenzen 1:28 28 Wees in niets geschokt vanwege degenen die ons tegenstaan, tot demonstratie van hun ondergang en onze eigen redding.
Bijbel Filippenzen 1:29 29 En dit hebben jullie van God gekregen, dat jullie niet alleen bewust in hem geloven maar ook voor hem lijden,
Bijbel Filippenzen 1:30 30 en strijd verduren, zoals jullie bij mij hebben gezien en nu over mij horen.

Bijgewerkt: dinsdag 18 juli 2017
© geldig vanaf 21 oktober 2013
Copyright indicatie 'Creative Commons' CC-BY-NC-ND. U mag de Peshitta.nl tekst ongewijzigd, niet commerciëel, in willekeurige mediavorm distribueren met vermelding van de oorspronkelijke naam Peshitta.nl
U mag de Peshitta.nl tekst alleen distribueren als u deze licentie ongewijzgd laat.

Syriac Fonts provided by George Kiraz. Peshitta source, UBS 1905 text.

Download e-Sword module (door Ad Oprel) voor Peshitta_nl
Volg peshitta.nl via Twitter.