MatteüsMarcusLucasJohannesHandelingenRomeinen1 Korintiërs2 KorintiërsGalatenEfeziërsFilippenzen 1 2 3 4 Kolossenzen1 Tessalonicenzen2 Tessalonicenzen1 Timoteüs2 TimoteüsTitusFilemonHebreeënJakobus1 Petrus2 Petrus1 Johannes2 Johannes3 JohannesJudasOpenbaring

Hoofdstuk 2

Bijbel Filippenzen 2:1 1 Als jullie dan vertroosting in de Mšíḥā hebben, troost van hart in liefde, of deelname van de geest, in tederheid en barmhartigheid,
Bijbel Filippenzen 2:2 2 vervul dan mijn vreugde, door één van begrip, één in liefde, één van ziel en één van gemoed te zijn.
Bijbel Filippenzen 2:3 3 Doe niets uit wedijver of zinloze glorie, maar laat iedereen in zachtaardigheid zijn naaste beter rekenen dan zichzelf.
Bijbel Filippenzen 2:4 4 Laat iemand niet [alleen] bezorgd zijn voor zichzelf, maar ook voor zijn naaste.
Bijbel Filippenzen 2:5 5 En heb dezelfde houding als Yešúʿ Mšíḥā had.
Bijbel Filippenzen 2:6 6 Terwijl hij in de gelijkenis van God was, beschouwde hij dit niet als roof; de gelijke te zijn van God.
of 'beeld',' 'vorm' .
Bijbel Filippenzen 2:7 7 Toch heeft hij zichzelf ontledigd en nam de gelijkenis aan van een bediende. Hij werd in gelijkenis en in gedrag een mens bevonden.
Bijbel Filippenzen 2:8 8 En hij heeft zich vernederd en was gehoorzaam tot zelfs de dood aan het kruis.
Bijbel Filippenzen 2:9 9 Daarom heeft God hem ook zeer verheven, en heeft hem de naam gegeven die meer is dan alle namen;
vers 11. Henoch 48:2
Bijbel Filippenzen 2:10 10 zodat in de naam van Yešúʿ, iedere knie zich in de hemel en op aarde en onder de aarde zal buigen.
Bijbel Filippenzen 2:11 11 En elke tong zal belijden dat Yešúʿ Mšíḥā, de HEER is, tot glorie van God, zijn Vader.
Bijbel Filippenzen 2:12 12 Daarom geliefden, zoals jullie altijd hebben gehoorzaamd, niet alleen toen ik dichtbij was, maar ook nu ik ver van jullie weg ben; dien de bediening van jullie leven speciaal in vrees en beven.
Bijbel Filippenzen 2:13 13 Want God spoort jullie aan tot zowel willen als doen wat jullie willen.
Grieks heeft 'Hij wil'.
Bijbel Filippenzen 2:14 14 Doe alles zonder klagen en zonder verdeeldheid.
Bijbel Filippenzen 2:15 15 Zodat jullie onschuldig en vlekkeloos zijn als gereinigde kinderen van God die in een moeilijke en verdraaide generatie wonen, en ze worden onder hen gezien als lichten in de wereld.
Bijbel Filippenzen 2:16 16 Want jullie zijn voor hen op de plaats van leven, voor mij om te roemen op de dag van de Mšíḥā want ik heb niet zonder reden gerend of tevergeefs gezwoegd.
Bijbel Filippenzen 2:17 17 Maar zelfs al zou ik worden uitgeschonken bij het slachtoffer en de bediening van jullie geloof, dan verheug en verblijd ik me met jullie allen.
Bijbel Filippenzen 2:18 18 Wees ook blij en verheug jullie met mij.
Bijbel Filippenzen 2:19 19 Maar ik hoop in onze Heer Yešúʿ, om jullie spoedig Timoteos te sturen zodat het ook voor mij verfrissend is over jullie te horen.
Bijbel Filippenzen 2:20 20 Ik heb hier niemand anders die net als ik zo ijverig voor jullie zorgt.
Bijbel Filippenzen 2:21 21 Want allen zoeken naar wat van zichzelf is en niet wat van Yešúʿ Mšíḥā is.
Bijbel Filippenzen 2:22 22 Maar zijn ervaring kennen jullie, dat hij zoals een zoon met zijn vader met mij in de boodschap heeft gewerkt.
Bijbel Filippenzen 2:23 23 Ik hoop hem spoedig naar jullie te sturen zodra ik weet wat er met me gaat gebeuren.
letterlijk 'zodra ik heb gezien wat ik heb'.
Bijbel Filippenzen 2:24 24 Ik vertrouw op mijn Heer dat ook ik spoedig bij jullie kom.
Bijbel Filippenzen 2:25 25 Maar nu heeft een zaak me gedwongen om Epafrodíṭos naar jullie te zenden, een broeder die een helper en een werker bij mij is, maar jullie gezant, en een dienaar in mijn behoeften.
Bijbel Filippenzen 2:26 26 Want hij verlangde ernaar om jullie allen te zien, en hij was bedroefd te weten dat jullie hebben gehoord dat hij ziek was.
Bijbel Filippenzen 2:27 27 Hij was ook doodziek, maar God betoonde hem barmhartigheid, niet alleen hem maar ook mij zodat ik geen droefheid op droefheid zou hebben.
Bijbel Filippenzen 2:28 28 Ik zend [hem] daarom graag, zodat wanneer jullie hem opnieuw zien, jullie verheugd zullen zijn en dan heb ik wat verlichting.
Bijbel Filippenzen 2:29 29 Ontvang hem daarom in de HEER met alle vreugde en houd wie zo zijn in eer.
Bijbel Filippenzen 2:30 30 Vanwege het werk voor de Mšíḥā heeft hij de dood genaderd en zijn leven gewaagd om mij aan te vullen wat jullie ontbrak in de bediening.

Bijgewerkt: zondag 29 oktober 2017
© geldig vanaf 21 oktober 2013
Copyright indicatie 'Creative Commons' CC-BY-NC-ND. U mag de Peshitta.nl tekst ongewijzigd, niet commerciëel, in willekeurige mediavorm distribueren met vermelding van de oorspronkelijke naam Peshitta.nl
U mag de Peshitta.nl tekst alleen distribueren als u deze licentie ongewijzgd laat.

Syriac Fonts provided by George Kiraz. Peshitta source, UBS 1905 text.

Download e-Sword module (door Ad Oprel) voor Peshitta_nl
Volg peshitta.nl via Twitter.